Δείτε παρακάτω ποια, σύμφωνα με διαφημιστές και γραφίστες, είναι τα κριτήρια που ξεχωρίζουν μία καλή από μία αδιάφορη επαγγελματική κάρτα:
Τα βασικά-Μέγεθος: Το σύνηθες μέγεθος για μία επαγγελματική κάρτα είναι 5 x 9 εκατοστά, προκειμένου να χωρά στις θήκες των συμβατικών πορτοφολιών.
-Ποιότητα υλικού: Όσο πιο «παχιά» είναι μία κάρτα τόσο ποιοτικότερη εικόνα δημιουργεί. Οι κάρτες από πολύ λεπτό χαρτί δείχνουν «φτηνιάρικες».
-Χρώμα: Το χρώμα κερδίζει τα βλέμματα στις επαγγελματικές κάρτες, ωστόσο το υπερβολικό χρώμα μπορεί να κουράσει και να μην αφήνει τις πληροφορίες να είναι ευδιάκριτες. Μέχρι τρία χρώματα είναι ένα καλό μέτρο.
-Μήνυμα: Η επαγγελματική σας κάρτα θα πρέπει να γράφει ξεκάθαρα ποιος είστε και τι κάνετε. Αν όλα αυτά είναι ασαφή το πιο πιθανό είναι ότι θα καταλήξει στην ανακύκλωση.
-Ύφος: Η κάρτα σας θα πρέπει να ταιριάζει με το ύφος του επαγγέλματός σας. Όσο πιο δημιουργικό είναι το επάγγελμά σας τόσο πιο ευφάνταστη θα πρέπει να είναι και η κάρτα.
-Γραμματοσειρές: Όσο περισσότερο λευκό κενό έχει η κάρτα σας τόσο πιο ευανάγνωστη θα είναι. Αν έχετε πολλά να γράψετε προτιμήστε να μοιράσετε τις πληροφορίες και στις δύο πλευρές.
-Επικοινωνία: Όσο περισσότερα στοιχεία επικοινωνίας σας έχουν τα άτομα που σας ενδιαφέρουν για επαγγελματική συνεργασία τόσο πιο πολλές πιθανότητες για συνεργασία έχετε. Έτσι, απαραιτήτως στην επαγγελματική σας κάρτα πρέπει να αναγράφονται τα τηλέφωνά σας, το φαξ, το e-mail σας ή και η ιστοσελίδα σας. Ανάλογα με την εργασία σας πιθανώς να χρειάζεται να αναγράφεται πλήρως και η διεύθυνσή σας.
Για να κερδίσετε τις εντυπώσεις
-Υλικό κάρτας: Η κάρτα σας μπορεί να είναι από παχύ χαρτί, πλαστική ή ακόμα και μεταλλική, ανάλογα με το επάγγελμά σας και το ύφος που θέλετε να έχει. Μπορεί ακόμα να είναι από διαφανές πλαστικό, από δερματίνη ή να έχει χρυσοτυπία στο «προφίλ» της (δείτε φωτό). Όλα εξαρτώνται από το πόσα χρήματα διατίθεστε να ξοδέψετε για τις κάρτες σας.
-Χρώμα-εικόνα: Σύμφωνα με διαφημιστές το χρώμα και η εικόνα που πιθανώς περιλαμβάνει μία κάρτα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο να γίνει αυτή αξιοπρόσεκτη. Λένε, λοιπόν, πως το κόκκινο κάνει την κάρτα να ξεχωρίζει. Πως έξυπνο είναι η κάρτα να περιλαμβάνει φωτογραφία του ατόμου στο οποίο ανήκει προκειμένου αυτός που θα την πάρει να το θυμάται ή έστω κάποια άλλη εικόνα, ένα σκίτσο ή ένα σχέδιο. Προτείνουν να τυπώνουμε τις κάρτες μας κάθετα, για να ξεχωρίζουν από τις υπόλοιπες. Ισχυρίζονται ακόμα πως ξεχωρίζουν αυτές με μαύρο αντί για λευκό φόντο.
Αν θέλετε να κάνετε ακόμα πιο ιδιαίτερη την επαγγελματική σας κάρτα αγοράστε μερικές σφραγίδες με διάφορα σχέδια ή σύμβολα και σφραγίστε κάθε κάρτα με διαφορετικό σχέδιο. Έτσι, αν μοιράσετε κάρτες σας σε πολλά άτομα θα αφιερώσουν χρόνο να παρατηρήσουν ο κάθε ένας την «δική του» σφραγίδα. Εναλλακτικά μπορείτε να γράψετε διάσημα αποφθέγματα πίσω από κάθε κάρτα σας.
Μία άλλη έξυπνη ιδέα είναι η μία πλευρά της κάρτας σας να είναι αυτοκόλλητη, ώστε να μπορεί κανείς να την κολλήσει π.χ. στην ατζέντα του. Η μία πλευρά μπορεί ακόμα να λειτουργήσει και σαν memo, π.χ. αν είστε γιατρός να γράφει, «το επόμενο ραντεβού μου είναι …».
Πού και με πόσα; Με μία απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο θα βρείτε δεκάδες τυπογραφεία που αναλαμβάνουν την εκτύπωση της επαγγελματικής σας κάρτας. Το κόστος κυμαίνεται ανάλογα με το υλικό, τα χρώματα και την ποσότητα που θα ζητήσετε. Ενδεικτικά για τις πιο απλές κάρτες από χαρτί, εκτυπωμένο από την μία πλευρά, το κόστος δεν θα πρέπει να υπερβεί τα 50-60 ευρώ ανά 1.000 τεμάχια, ενώ για ειδικό χαρτί πολυτελείας εκτυπωμένο και από τις δύο πλευρές μπορεί να φτάσει και τα 150 ευρώ ανά 1.000 τεμάχια.
Πηγή: http://www.in2life.gr/